Early Christmas Greeting

'With all good wishes for Christmas and New Year.'

Regular Santa and reindeer make lonely snowman happy at Christmas eve

Animation is HERE

一足早いクリスマスアニメをお届けします。       いつものサンタとトナカイが、今年は不幸な雪だるま君を幸せにします。

アニメは→こちらから

 

Happy Mother's day 2014. Click picture to start mother's day animation.

おかあさん、いつもありがとう。画像をクリックして母の日アニメを楽しんでください。

Happy New Year!  All the best for 2014. Click picture or link to see animation with nice sound that might give you 'Genki (Energy). Here

明けましておめでとうございます。今年も皆様にとって前進の年でありますように。 今年もよろしくお願いします。ちょっと元気になるサウンド付の画像作ってみました。こちらから

2 days earlier Christ massage. Click picture to see animation! Have a wonderful holiday!! Claismas animation

 2日早いクリスマスのご挨拶。暇な方は画像をクリックしてアニメを見てください。

相変わらず手抜き。いつになったら手抜きじゃないアニメが完成するんだろう?!! クリスマスアニメ

Uploded ’Position'. Check it out here. This is selections from CD ' Tanoshii nihongo junbitaiso' Position flash

日本語の勉強がんばってください。位置の練習

Happy mother's day! click picture to start animation.

お母さん、いつもありがとう。画像をクリックするとアニメがスタートします。

Time flies! のんびり過ごしていたら、いつのまにか年末。あと数日でドラゴンに別れを告げて蛇にバトンタッチ。…とはいえなんだかんだ今年もいろろあった。サイトはさぼりまくったけど、一応クリスマスと正月の画像は完成。時間つぶしによってください。クリスマス物語→ここから お正月小話は→ここから

It's been long time to be in Japan. I enjoyed peace and lazy day.It's time to up to date!

Here is pic in Japan.→Pic    Blog→Here

久々の日本、のんびりモードです。さぼっていたページアップしてみました。

写真→こちらから ブログ→こちらから

A Happy New Year. This is the Year of the Dragon in Chines astrology.

Fly and fire with high hope! New yar's animation is here

新年の幕開け。今年は辰年。今年も皆様にとって

            素晴らしい年になりますように。アニメーションは こちらから。

Merry Christmas! Another year from last Christmas?! Time flies like an arrows. Check christmas animation. It tooks long but completed far from a work of art with corner cutting! Check it out→ here

 

メリークリスマス。あっというまの1年。またクリスマスになってしまった。光陰矢のごとしです。時間がかかったわりに今年のクリスマスアニメは芸術作品からほど遠い作品になってしまいました。でも、見てください。→こちら

Welcome to ’たのしい日本語じゅんびたいそう’

CD Kanji quiz part1~5 is completed. This free CD available at Language Training Centre till August. Hope you enjoy Kanji. Please remember to donate to the Japan Disaster Relief Fund.

漢字クイズCDに完成しました。このサイトにのせてあるものより、アップグレードし数も多くなりました。楽しみながら漢字の練習してください。LTCにて8月末まで無料配布しています。東日本大地震被災地への募金に御協力いただければ幸いです。

Kanji quiz flash part1 and part2 are completed now. →Here

漢字クイズフラッシュパート1、パート2完成しました。こちらから

Intervew practice
Intervew practice

Here is exam and oral practice for LTC step 1 & 2 students. Hope improve your Japanese!! Step1→HERE    Step2→HERE

がんばってね~!!

Happy New Year! All the best for 2011! This is the Year of the Rabbit( Hare) and last year was Tigher in Japanese(Chiniese origin) astrology. Here are 3 mini stories which have something to do with it. New Year's Story

★ Sample questions of LTC oral test is now up loaded

新年明けましておめでとうございます。ウサギ年にちなみ、ショートストーリーを作りました。是非ごらんください。新年ウサギ物語

Christmas anime puzzle will be up dated. Enjoy! This game is not academic nor logical based. Complaint is not unaccptable.

      Game is HERE

クリスマスのアニメパズル作りました。時間がかかった割りに、簡単なものになってしまいました。まったく論理にかなったクイズではありませんので、文句は受け付けません。お子様と絵本でも見る気分で遊んでください。 ゲームは こちらから

New blog is here

Basic Interview questions here

If Japanese does not appear properly, go to control panel,internet option and add Japanese language.  Still problem?  

   ラクして日本語

 

「ラクして教える、ラクして学習してもらう」をモットーに

 11年日本語を教えてきました。「日本語算数式」「瞬間記憶トレーニング」など少しでもラクに短時間で学習できる方法を考えてきました。

 

最近では5年間かけて製作した視聴覚教材「たのしい日本語じゅんびたいそうEnglish title :Enjoyable Japanese Warm-Up 」の作成を完成させました。

「ひらがなの読み方と書き方」「カタカナの読み方、書き方、つかい方とカタカナクイズ」「漢字小学一年生」「漢字小学二年生」「漢字小学三~六年抜粋」「言葉 」(Word )「会話」(Conversation)「おもしろ四択総合問題」(Fun Quiz)で構成されているこの教材はアニメを見ながら覚えられ、あまり長時間机に向かうのが きらいなかたにもぴったりです。この教材の使い方 Tourをアップしましたので、 御参照ください。 近日中にジャマイカ国内の教育機関、Bookストアにて発売を予定して おります。全世界で教えていらっしゃる日本語教師のかた、御家族の方に日本語を勉強してもらいたいという方にとってもお役に立てば幸いです。これからも、いろいろな方法で楽しみながら日本語学習の向上につながるようがんばりたいと思います。

 

*「たのしい日本語じゅんびたいそう(Enjoyable Japanese warm-up)

     つかい方(How to use Tour

 *  商品の御案内/ About product   Production

 

 

 

☆概要 Out line  アップしました。ページの説明です。

 

いまのところ 日本語がほとんどです。生徒の日本語が上達して英語ページが

必要なくなる日が一日も早くきますように。

☆Do you need assistance?

Translation for English to Japanese and Japanese English are available.→ Here

英語から日本語、日本語から英語の翻訳サービスいたします。→ここから

Tip

 

 

 

 

 

 

It's better to studay 10minutes everyday than to studay one hour once a week!! Continuous is Key to improve language.

Your language skill will make progress by not as 'how long' study but as 'how to study'